רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים בית מדרש וירטואלי פורומים בלוגים

בבלוג הזה תמצאו משקעי שיעורים, את מה שנותר בי לאחר הלימוד. זו הבמה שלי לשאלות וחידושים, לעיתים כמה שירים וכמעט אף פעם לא תשובות.

יום שבת, 17 באוקטובר 2009

בראשית - מכון ראות

איך פותחים שיעור על ספר חדש?
ועוד על בראשית?
ואיך קושרים את זה להתפתחות ההלכה?

אני אפתח בסרטון הזה:


נדון במסירת התורה והתפתחות ההלכה,
ואז נלמד, איך לא, את תנורו של עכנאי. סיפור תלמודי אותו נמנעתי ללמד כבר ארבע שנים.


נדון בראיית החודש והתפתחותה, וכמו תמיד אגלה שלמדתי יותר משלימדתי

נסיים בבדיחה?
איך יודעים שאתם נמצאים בבית מדרש פלורליסטי?
אחד מחליף נורה, תשעה לומדים תנורו של עכנאי

חודש טוב.

2 תגובות:

  1. ביום ראשון קרה משהו מרתק.

    הלומדים שנאו את תנורו של עכנאי.

    לימדתי עד סוף העניין - עד אחרי מותו של רבן גמליאל.
    והלומדים העירו כי אף אחד לא יוצא טוב מהסיפור הזה.

    אני עניתי כי בעיני רבי עקיבא הוא הדמות החיובית של הסיפור, ושחסר שם המשא ומתן והניסיון להוריד את רביע אליעזר מהעץ עליו טיפס.

    ואמרתי גם שלתלמוד אין עניין להוציא טוב את החכמים או היהדות, ושעלינו לנתמודד עם הקשיים והאתגרים שהטקסט מזמן לנו.

    והאמת, אני שמחה שהם יצאו מוטרדים, אני שמחה שהצלחתי לעורר חוסר נחת.

    בית מדרש טוב בעיני אינו רק מקום נעים, בלימוד עצמו יש קושי. לעיתים מהלומדים, לעיתים מהמלמד, ולעיתים כל אלה מול הטקסט .

    תודה ג'ף.

    השבמחק